Javítani szeretné költséghatékonyságát?

Kizárólag regisztrált partnereink részére

I-COM Partner Programunk kiemelt ügyfeleink számára kifejlesztett és működtetett egyedi webáruház.

40 ezer cikkelemből Ön is összehasonlíthatja a Magyarországon forgalmazott szinte teljes termékválasztékot.

Központosított közbeszerzés


forgalmazott márkák

zöld iroda program

zöld iroda program

közbeszerzés

közbeszerzés


linkajánló

szótár

állásajánlatok


Nemzeti Fejlesztési Terv

Beszerzett termékek
Ügyvitel, folyamatok
Információ

Beszerzett termékek:

  • Tervszerű megrendelések
    Az igények koordinálását célszerű előre megtervezni a beszerzési tervnek megfelelően. A beszerzési terv iránymutatást ad a felhasználóknak az igényeik földrajzi és időbeli sajátosságainak megfelelő teljesítésére és a szállítók számára kiszámíthatóvá és tervezhetővé teszi a hozzá beérkező megrendeléseket.
  • Készletgazdálkodás ésszerűsítése
    Készletszintek meghatározása szükséges a pótlási idő figyelembe vételével. Szállítókkal partneri kapcsolatban álló szervezetek esetén a szállító árukészlete, vagy szállítási képessége "külső" raktárként is üzemelhet, a készlet szintje csökkenthető. Nem termelési célú készletek felhalmozása csak olyan termékek esetén finanszírozható ésszerű mértékben, amelyek felhasználásának üteme nem pontosan kiszámítható, vagy a jelentkező hiány a pótlási időszakra fennakadást okozna. Egyéb esetekben tervszerű beszerzéssel minden igénylő pontos, mindkét fél által ismert időben jut a megrendelt termékhez, szükségtelenné téve raktárkészlet fenntartását.
  • Beszerzési árak optimalizálása
    Megfelelő szállító kiválasztása a legfontosabb számszerűsíthető és nem számszerűsíthető szempontok alapján. A beszerzési árak esetén a mérlegelendő szempontok lehetnek:
    • a szállító versenytársaihoz viszonyított ár
    • fizetési határidő
    • beszerzési piackutatás
    • árnövelő és árcsökkentő tényezők
    • kapcsolódó szolgáltatások értéknövelő hatása
    • fuvardíjak és szállítási költségek
    • a termék (esetleges) raktározási költsége
    • finanszírozási költségek
  • Az igények pontos meghatározása
    A megrendelések elkészítéséhez a későbbi idő és költségmegtakarítás érdekében nagy pontosság szükséges. Lehetőség szerint a megrendelt termékeket cikkszám, vagy más pontos azonosító alapján kell megrendelni, ez a szállító partner részére is pontos terméket határoz meg. Ha ez a termék jellege miatt nem lehetséges, úgy kerüljük az általános meghatározásokat, mert a piac sokszínűsége miatt általános meghatározásokon mindkét fél mást érthet. Ilyen esetben a partneri kapcsolatban lévő szállítóval szükséges egyeztetni és azt követően annak megfelelően a közösen megállapodott elnevezést, vagy kódot kell megadni.

    Célszerű, ha a megrendelés az alábbi adatokat pontosan tartalmazza:
    • megrendelés száma (azonosítás, visszakeresés)
    • szerződő felek neve, címe
    • szerződés tárgya, termékmegnevezés (cikkszám, kód, egyéb azonosító)
    • pontos mennyiség, mennyiségi egységgel
    • szállítás kért dátuma
    • szállítási feltételek
    • csomagolás, vám, INCOTERMS klauzúra - kockázat-és költségátvállalás
    • szállítási cím, szállítás módja
    • ár, pénznem, engedmény
    • keltezés, fizetési feltételek - fizetés módja és ideje, speciális beszerzési feltételek, aláírás

Ügyvitel, folyamatok:

  • Beszerzési és alkalmazási folyamatok fejlesztése
    Kiemelkedő tendencia az informatika és az informatikai megoldások ugrásszerű fejlődése, illetve ehhez kapcsolódóan az elektronikus kereskedelem és elektronikus beszerzési rendszerek, valamint web 2.0 alkalmazások szerepének és jelentősségének növekedése.

    Minden gazdálkodó szervezet célja, hogy költségmegtakarítást érjen el, úgy hogy a beszerzések nem csak értékükben csökkenjenek, hanem a beszerzéshez szükséges emberi és anyagi erőforrások mértéke is csökkenthető lehessen. Ilyen esetekben az integrált informatikai megoldások felé célszerű fordulni, amellyel szorosabb együttműködés alakítható ki a szállítókkal és a beszerzési folyamat több szakaszát a megrendelő helyett a szállító végzi el.
  • Korszerű szemléletmód
    Az üzleti tevékenységből, igényekből levezetett folyamatok alapján megtervezett rendszer kialakítása szükséges. A piac és a szervezet változásaihoz alkalmazkodó gondolkodás hatékonyabb beszerzést jelenthet.
  • Nyitottság új megoldások alkalmazására
    A bevált és megszokott módszereket folyamatosan felül kell vizsgálni és a rendelkezésre álló információk rendszerezését követően a saját rendszerektől eltérő vagy új megoldásokat lehetőség szerint ki kell próbálni, és elemezni annak alkalmazásának következményeit. Amennyiben az alkalmazás eredményes lehet, úgy a szervezeten belül lépéseket kell tenni a végrehajtás érdekében.

Információ:

  • A piac és annak változásainak folyamatos figyelése
    A szállítóktól és a piac szereplőitől szerzett információk összegyűjtése, a beszerzési területtel kapcsolatos szakmai kiadványok ismerete szükséges. A szállítóktól szerzett információk alapján lehetséges megismerni az új, vagy esetleg megszűnt piaci szereplőket, vagy a beszerezni kívánt termékekkel kapcsolatos gazdasági-jogi háttér változásait is.
  • Az információk reprezentatív, a piacon meghatározó és elismert szereplőitől történő beszerzése
    Nyilvános adatbázisok, Internet keresők, közbeszerzéssel kapcsolatos kiadványok használatát követően felkeresett szállítóktól bemutatkozó és referencia anyagok bekérése után meghatározható a komoly piaci részesedéssel, vagy speciális tapasztalatokkal rendelkező szállítók köre. A tőlük begyűjtött és összehasonlított információ már hitelesnek tekinthető.
  •  A termékfejlesztések adta lehetőségek kihasználása
    A szállítók, vagy szállítónak jelentkező cégek ajánlatában szereplő újdonságokat tartalmazó kiadványokat ne dobjuk ki. Vizsgáljuk meg, hogy jelenthet-e megtakarítást egy adott termék fejlettebb változatának rendelése, vagy helyettesíthetünk-e valamely terméket egy újabb technológiával készített, vagy modernebb termékkel. Amennyiben megtakarítást jelenthet, úgy a váltás indokolt. Kérje szállító partnerét, hogy a tőle rendelt termékek választékát bizonyos időközönként vizsgálja át és tegyen javaslatot a korszerűbb termékek cseréjére.
  • Korszerű technológián alapuló integrálható web 2.0 rendszerek alkalmazása
    A web 2.0 rendszerek alkalmazása a beszerzést végző szervezetek számára általában nem jelent többletköltséget, hiszen csak az igénylő, vagy megrendelő részére kell nyílt Internet kapcsolatot biztosítani. Ezek a rendszerek közvetlen kapcsolatban állnak az üzemeltetők rendszereivel, így biztosítva a gyors reagálást. Alkalmazásuk a folyamatok automatizálásával és testre szabásával gyorsítja, egyszerűsíti és általában olcsóbbá teszi a beszerzést.
  • Elektronikus adatforgalom
    Tájékozódjon, hogy szállító partnerével van-e lehetőség elektronikus adatforgalomra. Ez nem kizárólag a megrendelések fogadása és visszaigazolása lehet, hanem azokon túl akár jelentheti elektronikus számla és szállítólevél kiállítását és fogadását is.
  • ERP rendszerek összekapcsolása
    Az informatika fejlődésével lehetővé vált, hogy akár különféle integrált vállalatirányítási rendszerek egy közösen kialakított interfészen keresztül közvetlen adatforgalommal kommunikáljanak. Az így működtetett rendszerek a leggyorsabbak és leghatékonyabbak, hiszen mindkét fél számára élőmunkát takarít meg, a többszörös adatrögzítésből adódó hibákat pedig kizárja. Ez a módszer a beszerzési rendszerek között a leghatékonyabbnak tekinthető.


Önnek kérdése van?
További információt szeretne?



Hírlevél


Szeretne hírt kapni legfrissebb akcióinkról?
Iratkozzon fel most!





Tudja -e Ön, hogy...

Az irodaellátás 10 aranyszabálya






KMOP-2009-1.1.4 Vállalati innováció támogatása


I-COM IRODAELLÁTÁS Kft. 1044 Budapest Ezred u. 2. Európa Center B2/5

Telefon: +36 1 688-1840, +36 1 688-1841

E-mail: info@i-com.hu

Neparazz.hu cikk gyűjtemény

Eastside Informatika honlapkészítés